DÔLEŽITÝ OZNAM: Nezabudni si predĺžiť platnosť svojho preukazu známkou ISIC 09/2019

  • 18. júla 2018
  • By Kika Kupkovicova
  • Novinky
  • 0

Opýtali sme sa…

kancel…tentokrát sme sa opýtali marketérky Lenky Pirháčovej z Naturalu, čo by nemalo chýbať v letnej výbave, ako sa chrániť proti slnečnému žiareniu a čo užívať po celý rok, aby si sa cítil fit. 

logo

triple logo

  1. Čo by nemalo chýbať v letnej výbave, či už počas dovolenky, alebo všeobecne počas horúcich dní, či pri náhlej zmene teplôt, ako sme mali teraz?

Pri veľkom teple telo stráca potením toľko soli, že dôsledky môžu byť fatálne. Úpal je taktiež spôsobený v prvom rade stratou soli. Nedostatok soli sa prejavuje ako vyčerpanosť, únava až kŕče z teploty a úpalu ( nevoľnosť, zvracanie, závrate, vyčerpanie, kŕče v tých svaloch, ktoré sme namáhali). Keď pijeme vodu, stav sa zhoršuje. Zlepšuje sa iba ak by sme ju osolili. Odporúča sa preto užívať produkty ako Morská soľ, či Bunkové soli, ktoré efektívne slúžia na uspokojenie minerálnych nerovnováh a obnovujú funkciu buniek. Draslík je v tomto období taktiež veľmi vyhľadávaný, nakoľko udržuje telesné tekutiny vo vyváženom stave a teda určuje množstvo vody v tkanivách a tým nás chráni pred dehydratáciou.
Vitamín C je prirodzený anti-histamín s protizápalovým účinkom, nie je uložený v tele a musí sa denne doplniť, aby bol účinný. Pri zmenách teplôt chráni naše telo pred náchylnosťou k ochoreniu, keďže výrazne prispieva k správnej funkcii imunitného systému. Je nevyhnutný pri výrobe kolagénu, ktorý je potrebný pre zdravú, mladistvú pokožku, ktorá je namáhaná najmä v lete. Vitamín C môže tiež pomôcť chrániť pred UV žiarením. Skvelou alternatívou je napríklad naše tekuté „céčko“ sladené fruktózou, ktoré možno využiť miesto sirupu do vody a Vy sa môžete zdravo osviežiť v priebehu celého dňa.
Vitamín E, rovnako ako Vitamín C, patrí k antioxidačným vitamínom a je dôležitý pri ochrane buniek pred poškodením vyvolaným voľnými radikálmi. To je obzvlášť dôležité v letných mesiacoch, kedy je slnko najsilnejšie. Prispieva k zdraviu pokožky, očí a imunitného systému.

Obrázok2

 

https://www.natural-sk.sk/morska-sol-100-tabliet?search=morska
https://www.natural-sk.sk/vitamin-c-1000mg-60-kapsul?search=vitamin%20c&page=2
https://www.natural-sk.sk/vitaminy/vitamin-e/Vitamin%20E%20400%20IU%20prirodny,%20100%20kapsul

  1. Ako sa chrániť proti prílišnému slnečnému žiareniu?

Ak sme vystavení prílišnému slnečnému žiareniu, určite by sme mali siahnuť po vyššie uvedených vitamínoch a mineráloch. Ako prevencia proti spáleniu pokožky na slnku je však veľmi efektívny vitamín B10 – PABA. Už denným užívaním 1g tohto vitamínu sa odolnosť voči popáleninám zvýši stonásobne. Pre vyživenie namáhanej pokožky po opaľovaní je skvelý Aloe Vera gél, ktorý pôsobí ukľudňujúco, zlepšuje kvalitu kože , či hojenie rán po spálení kože na slnku.

 

Obrázok1

https://www.natural-sk.sk/PABA_-_Kyselina_para-aminobenzoova,_100_mg,_100_kapsul?search=paba
https://www.natural-sk.sk/Aloe_vera_gel,_112_g?search=aloe

  1. Ktorý prípravok odporúčate užívať pravidelne a po celý rok, aby bol človek fit?

Ak zdravý človek berie trvale optimálnu dávku Vitamínu C, čo je individuálne ¼ až 10 g denne, je chránený od nádchy, či prechladnutia po celý rok. Efektívne je užívať ho po každom jedle, nie len raz denne, pretože najvyššia koncentrácia vitamínu C v organizme je 2-3 hodiny po jeho užití. Ak sme vystavení väčšiemu vypätiu, teda ak sme nevyspatí, prepracovaní, vystavení chladu, či kontaktu s osobou, ktorá je prechladená, dávku vitamínu C zvyšujeme. K dispozícii sú rôzne formy tohto vitamínu ako kyslá, neutrálna, či rýchlo absorbčná. Podľa Vašich preferencií si tiež môžete vybrať, či chcete užívať „céčko“ v kapsulovej forme, prášku, či tekutý.

Obrázok1

https://www.natural-sk.sk/vitaminy/vitamin-c?product_id=394
https://www.natural-sk.sk/index.php?route=product/product&product_id=368&search=askorbat
https://www.natural-sk.sk/index.php?route=product/product&product_id=371&search=askorbyl

Kika Kupkovicova

Komentovať

PRIHLÁSENIE SA DO ISIC KONTA »